دسته‌بندی نشده

صندلی

صندلی

خرید صندلی و کاربرد آن در دکوراسیون های مختلف

قبل از خرید صندلی بهتر است انواع صندلی را بشناسید یا از شخصی آگاه مشاوره دریافت کنید. هر جایی که پا می‌گذاریم و قرار است برای چند دقیقه تا چند ساعت آنجا بمانیم روی صندلی می نشینیم. انواع صندلی برای دکوراسیون های مختلف طراحی می شود.
زمانی که به بانک، مترو، سینما، اداره، پارک و … مراجعه می کنید روی صندلی می نشینید. برای هر مکان صندلی خاصی طراحی می شود. به طور مثال صندلی “آمفی تئاتر” برای اداره مناسب نیست.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع صندلی برای حرفه های خاص طراحی شده است. انواع صندلی پزشکی، کارمندی، مدیریتی و … را می توان نام برد.
صندلی چیست و چه کاربردی دارد؟ هر صندلی با توجه به نوع کاربرد شامل دو بخش مشترک است:
⦁ بخش تکیه گاه
⦁ بخش نشیمن گاه
این دو بخش با زاویه ای تقریباً 90 درجه به هم متصل شده اند. در بعضی موارد این زاویه بیشتر می ‌شود. جزو رایج ترین و محبوب ترین لوازمی است که در هر مکان انواع آن را مشاهده می کنید.
صندلی ها دارای دسته بندی های متفاوتی هستند. صندلی ها را می توان بر حسب کاربرد در مکان های مختلف به چند دسته تقسیم کرد، از جمله:
⦁ صندلی های خانگی
⦁ صندلی اداری
⦁ صندلی عمومی
⦁ صندلی برای موقعیت های خاص
در هنگام خرید صندلی باید دقت داشته باشید برای چه مکانی می خواهید صندلی را انتخاب کنید.
امروزه طرح های مدرن و خلاقانه به عرصه تولید وارد شده اند. اشکال بسیار جالبی به شکل صندلی در آمده ‌اند که از لحاظ فرم بسیار منحصر به فرد می باشند. بعضی از آن ها حتی تعریف رایج صندلی را پشت سر گذاشته اند.

خرید صندلی خانگی

در زمان خرید صندلی خانگی باید توجه داشته باشید که برای چه فضایی می خواهید صندلی را انتخاب کنید. انواع صندلی خانگی به شرح زیر می باشد:

خرید صندلی اُپن: به آن صندلی صبحانه نیز می گویند. در فضای بین آشپزخانه و حال کنار میز اُپن قرار داده می شود. پایه آن قابل تنظیم است و می توانید ارتفاع آن را کم یا زیاد کنید. قابلیت چرخش نیز دارند. برای برد های متنوع ساخته شده اند. اگر  فضای آشپزخانه کوچک است و نمی توانید میز و صندلی قرار دهید صندلی اُپن انتخاب مناسبی است.

خرید صندلی راحتی: در اشکال، جنس های متنوع و بسیار زیبایی تولید می‌شوند. تفاوت صندلی راحتی با مبل در این است که برای یک نفر طراحی شده است. از جنس چرم یا حصیر ساخته می شود.

خرید صندلی نشیمن: چه چیزی باعث می شود دکوراسیون یک نشیمن کامل شود؟ بله درست است، صندلی. اگر می خواهید نشیمن شما سبک ویکتوریایی داشته باشد فضای داخلی را به شکلی که دوست دارید طراحی کنید. صندلی مقوله جدا از مبلمان نیست. ابعاد فضا را مشخص کرده و به آن شخصیت و سبک می بخشد. صندلی های نشیمن را به گونه ای انتخاب کنید که با چیدمان شما همخوانی داشته باشد.

خرید صندلی گهواره ای یا راک: به صورت تک نفره طراحی شده است. ویژگی آن تکان خوردن بدون توقف است. پایه صندلی باعث می شود که مانند گهواره تکان بخورد. نوع سنتی صندلی گهواره ای از جنس چوب است و یک بالشتک راحتی دارد. بالشتک هایی از جنس چرم برای شرایط متفاوت طراحی شده است.

خرید صندلی ناهارخوری:
صندلی ناهار خوری از یک میز و چند صندلی تشکیل شده است. صندلی ها معمولا بدون دسته طراحی می شوند. وزن سبکی دارند و جابجایی آن راحت است.
به دو گروه تقسیم می شود:
⦁ میز صندلی ناهارخوری آشپزخانه: جمع و جور و ساده تر هستند.
⦁ میز صندلی ناهارخوری میهمان: ظاهری شکیل تر و مجلل تر دارند.
میز صندلی های ناهارخوری معمولا از چوب های گران قیمت ساخته می شوند.

خرید صندلی اداری

اگر قصد خرید صندلی اداری دارید بهتر است انواع آن را بشناسید تا بتوانید صندلی با طراحی مناسب را انتخاب کنید. انواع صندلی اداری به شرح زیر می باشد:

خرید صندلی 24 ساعته:
برای اشخاصی طراحی شده است در که طول شبانه روز به طور مدام از آن استفاده می کنند. در ساخت آن استاندارد های ارگونومی رعایت شده است.

خرید صندلی مخصوص مدیر: در ابعاد و اندازه بزرگ تر ساخته می شود. برای استفاده طولانی طراحی شده اند. فضای بیشتری را می‌گیرند و قیمت بالاتری دارند.

خرید صندلی کامپیوتری:
برای افرادی که به طور مدام با کامپیوتر کار می کنند طراحی شده است. پایه های آن چرخدار است. برای هر قسمت پیچ و اهرم تنظیم ارتفاع و زاویه دارد.

خرید صندلی کنفرانس: برای میز های کنفرانس و جلسات طراحی شده اند. نشستن روی آن راحت است. تکیه و نشیمن گاه آن ساده طراحی شده است. تنظیم نمی شود اما پایه چرخدار از ویژگی‌های آن است.
خرید صندلی پزشکی: برای شغل های پزشکی در اندازه و ابعاد مختلف طراحی شده است.

خرید صندلی اداری:
به صورت تک نفره یا دونفره طراحی می‌شود. بسیار راحت هستند و فقط برای محیط های اداری و شرکت ها ساخته شده ‌اند.

انواع صندلی برای مکان های عمومی

انواع صندلی در مدل های مختلف برای مکان های عمومی طراحی شده اند، شامل:
خرید صندلی برای آمفی تئاتر: قسمت نشیمن گاه آن متحرک است و به قسمت پشت جمع می ‌شود. ثابت است و تنظیم نمی شود. صندلی ها ردیفی به هم متصل هستند.

خرید صندلی انتظار:
در طراحی و ساخت این مدل صندلی ها به صورت ردیفی به یکدیگر متصل هستند. در مکان های عمومی مانند مترو، فرودگاه، بیمارستان، مطب و … به طور گسترده استفاده می شوند.
خرید صندلی نیمکت: در گروه صندلی قرار دارد. بدون پوشش و تکیه گاه است. شکل قدیمی صندلی های انتظار است. در مکان‌ های عمومی و باز استفاده می ‌شود. مکان هایی مانند پارک ها، کنار خیابان، معابر عمومی و … استفاده می شود. در حیاط مدارس نیز می توان استفاده کرد.

خرید صندلی رستورانی: ابعاد کوچک، وزن کم و ظاهر ساده از ویژگی های آن است. برای رستوران، کافی شاپ، تالار مجالس و … مناسب هستند.

خرید صندلی های آموزشی: طراحی آن به گونه ای است که برای مکان های آموزشی مناسب هستند. در مدارس برای استفاده دانش آموزان ساخته شده اند. معمولاً یک دسته و یک میز کوچک به بدنه صندلی چسبیده است. لوازم و دفتر بر روی دسته آن قرار می گیرد.

انواع صندلی برای مکان های عمومی

صندلی هایی برای موقعیت های خاص طراحی می شوند تا افراد در هنگام استفاده از صندلی دچار سختی نشوند، از جمله:

خرید صندلی برای آرایشگاه: در طرح های خاص برای آرایشگاه ها ساخته می شوند. وزن بسیار سنگین دارند. پایه آن ثابت است و تکیه گاه عریضی دارد. تنظیمات متعددی بر روی قسمت های مختلف بدنه انجام می شود.

خرید صندلی ساحلی: وزنی سبک دارد و قابل حمل است. از چوب حصیر و یک روکش پارچه ای با دوام ساخته می شود.

خرید صندلی گیمینگ: ایده طراحی و ساخت آن از مسابقه need for speed  گرفته شده است. بسیار زیباست. پایه های آن چرخدار و قابل تنظیم است.

خرید صندلی ماساژ: این نوع صندلی با استفاده از تکنولوژی های روز ساخته شده است. به کمک یک صفحه کنترل کامپیوتری برنامه های آن اجرا می شود. برای ماساژ کل بدن مناسب هستند. ماساژ دادن آن باعث می شود استرس کاهش یابد. در بدنه آن ویبراتور هایی از نوع الکتریکی به همراه موتور تعبیه شده است. عمل ماساژ به طور خودکار انجام می دهد.

 صندلی تابی (ریلکسی): تقریباً شبیه به تاب است از قسمت وسط و بالای آن به یک پایه بلند منحنی آویزان است. داخل آن از یک تشک و پشتی نرم استفاده می ‌شود. این نوع صندلی انواع مختلفی دارد.

صندلی های مخصوص کودک: در هنگام خرید صندلی برای کودک باید دقت داشته باشید. کودک هنگام نشستن بر روی صندلی باید راحت باشد. صندلی باید متناسب با قد کودک انتخاب شود.

ویژگی های یک صندلی خوب

اگر قصد خرید صندلی دارید باید به نکات زیر توجه داشته باشید:
⦁ بازو ها و پا های شما باید بصورت کاملا افقی روی صندلی قرار گیرد.
⦁ تکیه گاه صندلی باید انحنای پشت کمر شما را پر کند.
⦁ کف پا باید به صورت کاملا افقی بر روی زمین قرار داشته باشد.

⦁ وزن بالاتنه روی ران و نشیمن گاه تقسیم شود.
⦁ بتوانید صندلی را به راحتی حرکت دهید.
⦁ فرد در هنگام خستگی بتواند به راحتی روی صندلی جابجا شود و تکان بخورد. 

⦁ اگر سطح زمین لغزنده است از پد زبر برای زیر صندلی استفاده کنید تا خطر لغزندگی به حداقل برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *