دسته‌بندی نشده

مجسمه

مجسمه

خرید مجسمه؛ تکمیل کننده دکوراسیون

انتخاب و خرید مجسمه زیبا می تواند دکوراسیون شما را تکمیل کند. گاهی در طراحی دکوراسیون جای یک مجسمه زیبا احساس می شود. مجسمه سازی هر نوع هنر سه بعدی را شامل می شود. در این سبک هنرمندان از فیزیک مواد اولیه برای خلق آثار مستقل استفاده می کنند.
با افزودن یا کم کردن از مواد اولیه به خلق آثار خود می پردازند. مجسمه سازی از طریق چهار فرایند اصلی انجام می شود: حکاکی، ریخته گری، مدل سازی و مونتاژ.

مجسمه سازی سابقه ای طولانی دارد و یک ابزار انتخابی نزد فرمانروایان و قدرتمندان جهان از دوران باستان و کلاسیک بوده است. مجسمه سازی تغییرات بسیاری را پشت سر گذاشته است. از مجسمه های مرمری در قرن 18 و 19 تا قطعه های طلایی براق و مدرن مانند برانکوس را شامل می شود.
ابتدا ساخت مجسمه محدود به سنگ، سرامیک و چوب بود. در دهه 60 میلادی تقریبا هر قطعه سه بعدی به عنوان مجسمه شناخته می شد.
امروزه محبوبیت و خرید مجسمه بیش از هر زمان دیگری در دستور کار افراد قرار دارد. شاید به این دلیل که مجسمه های سه بعدی کیفیت و زیبایی منحصر به فردی دارند.

در دنیای اطراف بسیاری از مواد به صورت دو بعدی هستند. فرم دادن و بافت آن در محیط گالری جذابیت چند برابری را ایجاد می کند.
قطعا تحولات زندگی بشر در ساخت انواع مجسمه تاثیر داشته است. هر مجسمه می‌ تواند نماد فرهنگ و اعتقادات یک ملت باشد. تقریبا در همه مکان ها وجود یک مجسمه می تواند دکوراسیون را تکمیل کند. 

مجسمه و انواع آن

مجسمه سازی به آن پیکر تراشی (sculpture) نیز می گویند. این حرفه زیر مجموعه هنر های تجسمی قرار دارد. در واقع هنر و توانایی حالت دادن به مواد مختلف را برای نشان دادن یک تفکر، ایده و اندیشه مجسمه سازی می گویند.
در ساخت مجسمه از انواع متریال های مختلف استفاده می شود. تمام اشکال و ایده های ساخته شده در ذهن بر روی هر متریال قابل اجرا است. انتخاب و خرید مجسمه به سلیقه افراد وابسته است. هر فرد ممکن است به سبک و طرح خاصی علاقه داشته باشد.
متریال های مختلف در مجسمه سازی شامل:
⦁ مجسمه های گلی و گچی
⦁ مجسمه ساخته شده با رزین
⦁ مجسمه از جنس برنز و سایر فلزات
⦁ مجسمه از جنس فایبرگلاس
⦁ مجسمه های چوبی
⦁ مجسمه سازی با خمیر چینی
⦁ مجسمه سازی با سنگ معمولی یا قیمتی
⦁ مجسمه از جنس سفال
⦁ مجسمه از جنس شیشه 

خرید مجسمه و علاقه شخصی

خرید مجسمه از جنس چوب: برگرفته از طبیعت است. به راحتی می توان طرح های مختلف را بر روی آن اجرا کرد. وزن سبکی دارد. ظاهر مجسمه های چوبی را می توان با استفاده از مواد مخصوص براق یا مات کرد تا ماندگاری بالایی داشته باشند. به ندرت دچار شکستگی یا ترک می‌ شوند. خرید مجسمه چوبی طرفداران خاص خود را دارد.
خرید مجسمه از جنس فایبرگلاس: از ترکیب شیشه و پلیمر ساخته شده است. وزن آن سبک است و در ابعاد بزرگ تولید می شوند. سطحی براق دارند. کیفیت، ماندگاری و عمر بسیار طولانی از ویژگی های فایبر گلاس است.
از این جنس بیشتر برای ساخت مجسمه های بزرگ در فضای باز استفاده می شود. اگر قصد خرید مجسمه برای منزل (پذیرایی، نشیمن و …) دارید این نوع مجسمه پیشنهاد می شود. صلابت، زیبایی و گیرایی خاصی دارند.
خرید مجسمه از جنس  سنگ: جزو متریال های بسیار مقاوم است. کار کردن روی آن نیاز به تبحر ظرافت و دقت بسیار بالایی دارد. ظاهر بسیار جذابی دارد و نماد طبیعت است.
برای ساخت مجسمه های نیم تنه (نماد یک شخصیت بزرگ) بسیار مناسب است. قیمت آن با توجه به جنس سنگ تغییر می کند. از جنس مرمریت و تراورتن بیشتر استفاده می شود.
ایتالیایی ها پیشتازان این عرصه هستند. استفاده از این جنس برای مکان های عمومی بسیار مناسب است. در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم می باشد. وزن زیاد جزو معایب آن محسوب می‌شود.

خرید مجسمه از جنس فلز: برنز، مس و آهن جزو محبوب ترین فلزات برای هنر مجسمه سازی است. برخی افراد برای انتخاب مجسمه جنس نقره را ترجیح می دهند. وزن سبکی دارد. قابل انعطاف است و می توان طرح های مختلف را بر روی آن اجرا کرد. دوام و ماندگاری بالایی دارد. به راحتی می توان آن را تمیز کرد.

خرید مجسمه از جنس سفال: قدیمی ترین نوع متریال برای ساخت مجسمه به شمار می آید. نوع سرامیکی و میناکاری آن پرطرفدارتر است. قیمت ارزان تری دارند و برای دکور از این نوع استفاده می شود.
خرید مجسمه از جنس گچ: ارزان ترین نوع مجسمه است. زیرا از متریالی ارزان ساخته می شود. با دستگاه های مخصوص به شکل انبوه تولید می شود. جنس آن بسیار شکننده است. به راحتی تمیز نمی شود.

چند نمونه از مجسمه هایی با جنس مدرن



جایگاه مجسمه در طراحی و دکوراسیون

زمانی که از دکوراسیون و چیدمان خانه با انواع دکوری های صحبت می کنیم اِلمان های مختلفی را شامل می شود. هر اِلمان چیدمان و مکان خاص خود را دارد. خرید مجسمه نیز از این قانون پیروی می کند. مجسمه جزو قدیمی ترین، محبوب ترین و پرکاربردترین شی برای تزیین و چیدمان است.
برای انتخاب مجسمه ایده آل و قرار دادن آن در دکوراسیون باید یک سری نکات را رعایت کرد:
اگر متراژ محیط بزرگ است خرید مجسمه بزرگ ایستاده یا نیم تنه رومیزی گزینه مناسبی است. یک نورپردازی زیبا در کنار یا بالای مجسمه جلوه آن را چند برابر می کند.
مجسمه های بزرگ را در ابعاد و اندازه های مختلف را هر مکانی می‌توانید استفاده کنید. به شرطی که مزاحم افراد نباشد و قاعده جایگذاری نیز رعایت شود.
در زمان خرید مجسمه برای فضای کوچک با متراژ کم نگران نباشید. مجسمه های دکوری کوچک در جنس و طرح های مختلف ساخته شده اند. با توجه به سلیقه خودتان به راحتی می توانید انتخاب کنید.
در فضا های با متراژ کوچک بهتر است مجسمه ها را روی میز تلفن، قفسه کتاب، ویترین، طاقچه و … قرار دهید. انتخاب مجسمه کوچک به صورت تکی و مجموعه‌ ای می تواند زیبایی خاصی را به نمایش بگذارید. البته بهتر است دکور را زیاد شلوغ نکنید.
در هنگام خرید مجسمه توجه داشته باشید که شکل مجسمه با دکوراسیون همخوانی داشته باشد. می‌توانید یک مجسمه با سبک شلوغ شرقی را برای دکوراسیون مدرن انتخاب کنید.
سبک هایی مانند کلاسیک، مدرن، پسا مدرنیته و … هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. 

خرید مجسمه به سلیقه و علاقه فرد بستگی دارد. می توانید سبک های مختلف را به صورت آزاد انتخاب کنید. اما اصول ذکر شده می تواند به انتخاب بهتر شما کمک کند.
 مجسمه را در مکانی قرار دهید که مزاحم رفت و آمد و فعالیت اعضای خانواده نباشد. مجسمه های سنگین از جنس سنگ را در ارتفاع بالا قرار ندهید. بهتر است مجسمه ها زیاد از سطح زمین فاصله نداشته باشند. زیرا مجسمه ها به جز پایه خود تکیه گاهی ندارند.
راهرو و لابی مکان هایی هستند که اِلمان های مختلفی برای تزیین آن استفاده می شوند. خرید مجسمه با ابعاد بزرگ از جنس فلز، فایبرگلاس یا چوب یک ایده فوق العاده برای دیزاین این به مکان است.
هر جایی از خانه که خالی باشد و ایده ای برای تزیین آن ندارید خرید مجسمه می تواند بهترین گزینه باشد. متناسب با مکان و طراحی آن، ایده های بسیار متنوعی برای خرید مجسمه در سبک های مختلف وجود دارد.

راهنمای خرید مجسمه ای زیبا و ایده آل

انتخاب و خرید مجسمه ای زیبا و ایده آل می‌تواند دکوراسیون شما را جذاب تر نشان دهد. مجسمه زیبا دکوراسیون و فضا را زیباتر نشان می دهد.
قبل از خرید مجسمه اندازه، ابعاد مجسمه را مشخص کنید. برای چه مکانی چه مکانی می خواهید مجسمه انتخاب کنید. ایستاده، رومیزی، کوچک، مینیمال، دیواری و … شکل های مختلف مجسمه هستند.
قیمت مجسمه با توجه به جنس و اندازه متفاوت است. البته مجسمه هایی که با هنر دست طراحی و تراش می‌شوند قیمت بالاتری دارند.
با توجه به میزان بودجه خود می توانید مجسمه مورد نظر را انتخاب کنید. مجسمه از جنس برنز، فلز و سنگ نسبت به دیگر مدل ها گران تر هستند. اگر جنس خاصی را مد نظر دارید اما قادر به پرداخت هزینه آن نیستید می توانید در اندازه کوچکتر تهیه کنید. سبک و دکوراسیون خود را در هنگام خرید مجسمه در نظر بگیرید.
 به دلیل وجود گرد و خاک در محیط خانه جنسی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود. برای خرید مجسمه به دیدن یک فروشگاه اکتفا نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *